Kun GPTW-tutkimus tehtiin, niin saatiin kyllä lähes kaikkiin sektoreihin hyvät pistemäärät, mutta hyvistäkin joku on aina huonoin. Yksi huonommat pisteet saanut osa-alue oli työn merkityksellisyys. Sehän on totta, että kun toimitaan alihankinnassa, niin merkityksellisyyttä työhön voi olla vaikea löytää, kun osia tehdään suoraan asiakkaille, ja lopputuote tai sen käyttökohde ei ole sellaista, johon pystymme suoraan vaikuttamaan.
Jostain luin aikoinani, että työn merkityksellisyyden voi määritellä siten, että tehdyllä työllä on suora vaikutus johonkin henkilöön oman organisaation ulkopuolella. Ja jos asian ajattelee näin, niin silloin meidän työllä on paljon merkityksellisyyttä. Varsinkin jos otetaan käsittelyyn pienet asiakkaat, joita meillä on paljon. Pienet asiakkaat kun usein ovat sellaisia, että heidän on vaikea saada palvelua teollisuudesta, ja auttamalla heitä, luodaan ympärillemme myös sitä merkityksellisyyttä.
Tämä asia on siis aina ollut olemassa, olemme vain infonneet asiasta huonosti henkilökuntaa.